مسوول برنامهریزی مرکز اصناف و بازرگانان، خدمات الکترونیکی این مرکز را «پروانه کسب الکترونیکی»، «ثبت نمایندگی شرکتهای خارجی» «رسیدگی به شکایات» و «انتخابات الکترونیکی اتحادیههای سازمان نظام صنفی کشور» اعلام کرد.
وایمکس نیوز - میرحبیب طباطبایی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ از نمایشگاههای معتبر در عرصه خدمات الکترونیکی است، گفت: مرکز اصناف و بازرگانان، امسال با چهار سامانه خدمات محور «پروانه کسب الکترونیکی»، «ثبت نمایندگی شرکتهای خارجی» «رسیدگی به شکایات» و «انتخابات الکترونیکی اتحادیههای سازمان نظام صنفی کشور» حضور یافت.
وی در ادامه با اشاره به پروانه کسب الکترونیکی اظهار کرد: هر فرد حقیقی جویای شغل میتواند به صورت اینترنتی تقاضای پروانه کسب الکترونیکی کند. بدین ترتیب هویت فردی، هویت جغرافیایی محلی که میخواهد کسبی راه بیندازد، نوع فعالیت که میخواهد ارائه دهد و یا کالایی که میخواهد توزیع کند باید از طرف اتحادیه استعلام شود و بعد از 15 روز که درخواست به اتحادیه مربوط ارجاع شود، باید این فرد پاسخ داده شود.
مسوول برنامهریزی مرکز اصناف و بازرگانان درباره سامانه ثبت نمایندگی شرکتهای خارجی توضیح داد: هر واردکننده موظف است قبل از توزیع هر کالا، در ایران ثبت نمایندگی کند. البته پیش از این هم این ثبت نمایندگی وجود داشت، اما گروههای کالایی محدود بود و در حال حاضر گروههای کالایی افزایش یافته است.
طباطبایی سامانه رسیدگی به شکایات را از دیگر خدمات مرکز اصناف و بازرگانان دانست و افزود: سامانه رسیدگی به شکایت از سازمانهای صنفی، اتحادیه مربوط به کالاها و یا اتاق اصناف ایران به بخش مرکز اصناف و بازرگانان اضافه شده است. پیش این ارائه شکایت به صورت دستی و سنتی بود، اما اکنون افراد میتوانند از طریق این سامانه، شکواییه خود را به مرجع مربوط ارائه دهند.
وی همچنین با بیان اینکه بعد از انتخابات سیاسی مجلس خبرگان، بزرگترین انتخابات کشور مربوط به سازمانهای صنفی است اظهار کرد: ما 7000 سازمان صنفی داریم. بدین ترتیب از طریق سامانه انتخابات الکترونیکی اتحادیههای سازمان نظام صنفی کشور، اتحادیهها و مجریهای انتخابات را ملزم کردیم به عنوان نمایندههای سازمانهای صنفی در انتخابات شرکت کنند که از این اتفاق برای اولین بار رونمایی شده است.
منبع : ایسنا